Úvod

RoboCup je spoločný medzinárodný projekt, ktorý podporuje umelú inteligenciu, robotiku a príbuzné oblasti. Jeho snahou je podporovať výskum v týchto oblastiach, pričom predpokladá štandardné technológie, ktoré môžu byť použité a testovateľné v praxi. Cieľom RoboCup-u je výskum v rámci robotického futbalu, pričom sa zaoberá inovatívnymi prístupmi pri riešení významných technologických problémov. Hlavným cieľom RoboCup-u je do roku 2050 vyvinúť taký tím plne autonómnych humanoidných robotov, ktorý by bol schopný vyhrať proti ľudským majstrom sveta vo futbale. Na to, aby bolo možné takýto tím vytvoriť, je potrebné vyriešiť niekoľko problémov:

V RoboCup-e majú súťažiť tímy pozostávajúce z rýchlo sa pohybujúcich hráčov, ktorí vedia reagovať na meniace sa prostredie. RoboCup ponúka aj softvérovú platformu na výskum softvérových aspektov RoboCup-u.

Ako prvá softvérová platforma bol RoboCup 2D. Tento RoboCup 2D umožňoval dvojrozmernú simuláciu, na ktorej sa skúmali niektoré základné aspekty simulovaného robotického futbalu. Pre zvýšenie reálnosti simulácie bolo vytvorené trojrozmerné prostredie – RoboCup 3D. Spočiatku sa v RoboCup 3D používali hráči v podobe gule. Neskôr sa prešlo z podoby gule na podobu humanoida, čiže terajší hráči sú už humanoidi a teda sú aj podobní svojim ľudským oponentom. Hlavným rozdielom oproti RoboCup 2D je v tom, že v RoboCup 3D vzniká problém s pohybovaním sa hráča.

Simulovaný robotický futbal je aplikáciou klient-server. Klient predstavuje hráča (agenta) a server predstavuje ihrisko (simulačné prostredie).

Server pod Windows XP a Vista

Požiadavky

Na funkčný chod servera je potrebné mať nainštalovaný Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86). Ak niekto používa napr.: 64-bitový stroj, nech si stiahne príslušný Microsoft Visual C++ Redistributable Package odtiaľto alebo odtiaľto.

Server verzia 0.6

Verzia rcsoccersim.zip používaná na turnajoch.
Verzia rcsoccersim 2.zip bez obmedzenia na beam efektor - je možné použiť ho aj na súperovu polovicu v ľubovoľnom hracom móde.

V archívoch sa nachádza adresár "rcsoccersim\rcssserver3D-0.6", ktorý ktorý obsahuje 4 aplikácie:

Na spustenie simulačného prostredia stačí spustiť simspark.exe (a potom sa k nemu budú pripájať agenti). Server sa vypína tak, že sa do konzoly napíše ctrl+c alebo sa v simulačnom okne stlačí q (Ak k serveru nebol pripojený hráč alebo hráč bol pripojený a odpojil sa, tak server sa ukončí s chybou.). Ostatné príkazy na ovládanie simulačného prostredia sú popísané v súbore rcssserver3D-0.6/internalsoccerbindings.rb.

Agent

Tu sa nachádzajú zdrojové kódy a dokumentácia jednotlivých verzií agenta vo vývojových prostrediach Microsoft Visual Studio 2008 (pre Windows) a Eclipse Ganymede (pre Linux). Hráč sa vypína tak, že sa do konzoly napíše ctrl+c.

Tu sa nachádza popis jednotlivých kĺbov hráča.

Linky

Poznámky